Kadıköy’ün Tarihi Esnaf Lokantası: Yanyalı Restaurant

896846_6c913a009f5a43a4bb6541cc505d1281-mv2

Kadıköy’ün en eski yüzlerinden, kokularından biri Yanyalı Fehmi… Saraylı aşçı Hüseyin Efendi girmiş ilk kez mutfağına, daha sonra ise niceleri… Mekanın dokusu eskimişliği, birlikte yenmiş yemeklerin dumanı üstünde anılarını size hissettiriyor… Biz Yanya Köfte, Kabak Graten, Özbek Pilavı ve Zeytinyağlı Fasülye tatmayı tercih ettik. Yanya Köfte buranın en meşhur yemeği…

 

Yemeklerin hepsi elbette ortalama bir esnaf lokantasına göre daha iyiydi… Fakat ben böyle eski, tarihi bir lokantaya, daha iyi daha düşünülmüş yemekler yeme umuduyla gittim açıkçası. Yani orta kalitede bir tat dışında ne özel bir lezzet görebildim, ne de beni şaşırtacak kadar lezzetli sıradan bir yemek… Bu sebeple benim için bir parça hayal kırıklığı oldu. Bu hayal kırıklığının en büyük sebebi de bir başka eski lokanta olan Çiya ile kıyaslayarak gitmiş olmam… Yani Çiya’ya her gittiğimde nasıl şaşırıp hayran kalıyorsam burada da öyle bir beklentiye girdim. Ama yanlış bir beklenti oldu. Çünkü burası sıradan bir esnaf lokantasının biraz daha özenlisi aslında… Yani bu şekilde düşününce benim asla bir daha gitmeyeceğim bir yer anlamına geliyor… 🙂 

896846_04b71fc959004c73b3aaabf0a62b8c53-mv2

Çünkü bir tabak taze fasülyeye, iki tane köfteye eğer özel bir tat yakalayamıyorsam para vermek benim için anlamsız. Dışarıda yemek yiyorsam heyecanlanmak istiyorum, ya da evde kendimin pişiremediği şeyleri yemek istiyorum. 

Bir de bizim ülkemize özgü bir şey var; bir mekan artık kült hale gelmişse, servis kalitesi, garsonların tavırları değişmeye başlıyor. Görüntüde hepsi şık, özenli olan bu mekan, suratsız ve kibirli hareketler sergileyen garsonlarla beraber o tozlu samimiyeti ne yazık ki kırıyor.

Yine de böyle yerleri seviyorum ben, bir yerlerde hala işini daha iyi yapmaya çalışan insanlar var. Yahut bir yeme geleneğini yaşatmaya çalışan insanlar… Etraflarını saran zincir restoran çılgınlığına direniyor bu mekanlar, vazgeçmeye başladığımız tatlarla… Dilerim ki bu arzu son bulmasın, zamanla katlansın, damaklarda derin izler anılar bıraksın, daha çok insan yemekler yesin o masalarda, daha çok çocuk patlıcanı ilk kez oralarda sevsin… Yanyalı kötü bir mekan değil… Kesinlikle yemekler güzel, mekan sakin ve şık. Eğer ailenizle gitmek isterseniz keyifli vakit geçirebileceğiniz bir yer. Fakat dediğim gibi, konu dışarıda yemek olunca farklı şeyler istiyorum ben. Mekanın dekorasyonu, konumu umrumda olmuyor. Gerçekten şaşırmak, hayran kalmak istiyorum. Burası ise benim pişirdiğimden farksız şeyler pişiriyor. 

Ziyaret ederseniz mutlaka fikirlerinizi bekliyorum, Sevgiler!

Afiyetle!

Yorum bırakın